email:

info@agrocretanews.gr

Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου, 2026

Επικοινωνία

info@agrocretanews.gr

Μπιλιέτα δίχως τέλος από την Κυβέρνηση, χιλιάδες αγρότες θα δώσουν πίσω όλη την επιστρεπτέα

Ξεκίνησε η αποστολή e-mail από την ΑΑΔΕ προς επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που έλαβαν στήριξη μέσω της Επιστρεπτέας Προκαταβολής ζητώντας τους να «γυρίσουν» ολόκληρο το ποσό που έλαβαν καθώς δεν φαίνεται να τήρησαν του όρους διατήρησης των θέσεων εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι και πολλοί φτωχοί γεωργοκτηνοτρόφοι.

Μέσα από διασταυρώσεις που έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό η ΑΑΔΕ εντόπισε τέτοιες περιπτώσεις και μάλιστα τα ποσά που καλούνται να επιστρέψουν οι επιχειρήσεις αυτές είναι έντοκα. Με ειδοποιητήριο που βρίσκεται και στο MyBusiness support και στην ενότητα «Εφαρμογές/ Ενημέρωση για την βεβαίωση της Επιστρεπτέας Προκαταβολή»,  οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες καλούνται να επιστρέψουν ολόκληρο το ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής και μάλιστα εντόκως καθώς δεν διατήρησαν το προσωπικό τους για το χρονικό διάστημα που είχε οριστεί, με βάση την χρονική περίοδο που ορίζονταν σε κάθε κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής. Στο ειδοποιητήριο αναφέρεται το ποσό που πρέπει να επιστραφεί ενώ υπάρχει και η ένδειξη (ΔΠ) που παραπέμπει στην ρήτρα απασχόλησης. Οι «παραβάτες» θα πρέπει ή να πληρώσουν, έντοκα, ολόκληρο το ποσό που πήραν (χωρίς το κούρεμα έως 75%) ή να το εντάξουν στην πάγια ρύθμιση οφειλών.

Με βάση τις σχετικές αποφάσεις «σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της επιχείρησης από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων η υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης ή υποβολή ψευδών στοιχείων τότε είναι άμεσα απαιτητό το σύνολο της ενίσχυσης».

Υπενθυμίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για το «κούρεμα» της οφειλής Έως 75% ήταν η διατήρηση του απαιτούμενου επίπεδου απασχόλησης στις διάφορες περιόδους που αναφέρονται σε κάθε κύκλο Επιστρεπτέας Προκαταβολής. Για παράδειγμα οι επιχειρήσεις που έλαβαν οικονομικές ενισχύσεις από τον 3ο κύκλο της Επιστρεπτέας Προκαταβολής ήταν υποχρεωμένοι να διατηρήσουν τον αριθμό των εργαζομένων τους από την 1η Αυγούστου 2020 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 με βάση τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ. Για τον υπολογισμό του  αριθμού των εργαζομένων προστίθεται για τον μήνα Αύγουστο 2020 και για κάθε έναν από τους επόμενους μήνες έως και τον μήνα Δεκέμβριο 2020, σωρευτικά, ο αριθμός των αναγγελιών πρόσληψης (έντυπο Ε3 ΕΡΓΑΝΗ) και αφαιρείται ο αριθμός καταγγελιών σύμβασης εργασίας (έντυπο Ε6 ΕΡΓΑΝΗ).  Για τον 4ο κύκλο της Επιστρεπτέας προκαταβολής, η επιχείρηση ήταν υποχρεωμένη να διατηρήσει το προσωπικό της από την 1η Σεπτεμβρίου 2020 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ. Για τον υπολογισμό, στον αριθμό των εργαζομένων αναφοράς προστίθεται για τον μήνα Σεπτέμβριο 2020 και για κάθε έναν από τους επόμενους μήνες έως και τον μήνα Δεκέμβριο 2020, σωρευτικά, ο αριθμός των αναγγελιών πρόσληψης (έντυπο Ε3 ΕΡΓΑΝΗ) και αφαιρείται ο αριθμός καταγγελιών σύμβασης εργασίας (έντυπο Ε6 ΕΡΓΑΝΗ).

Σχετικά Άρθρα

ΑΑΔΕ: ΕΑΕ 2026: Υπόδειγμα Υπεύθυνης δήλωσης για τις περιπτώσεις αντικειμενικής αδυναμίας ταυτοποίησης ΑΤΑΚ ή/και ΚΑΕΚ

Σε συνέχεια των απαντήσεων που δόθηκαν εχθές, 7/10/2026,  στα 70 ερωτήματα για την ΕΑΕ...

Ευρωπαϊκή αγορά γάλακτος και γαλακτοκομικών: Οι τελευταίες εξελίξεις στις τιμές

• Οι τιμές βουτύρου, αποβουτυρωμένου γάλα σε σκόνη, πλήρες γάλα σε σκόνη και τσένταρ...

Κρήτη: Σε τραγική κατάσταση οι ψαράδες – “Δεν αντέχουμε άλλο” λένε και βγαίνουν στους δρόμους

Επιμέλεια: Γιώργος Ι. Παπαδάκης Στα όριά τους δηλώνουν ότι έχουν φτάσει οι επαγγελματίες αλιείς της...

ΑΑΔΕ: Ο ΚΑΕΚ συμπληρώνεται αυτόματα στο Ε9 μέσω myPROPERTY

Ακόμη πιο απλή γίνεται η διαδικασία ενημέρωσης του Ε9 μετά από μεταβίβαση, δωρεά ή...

Αυτοψίες και καταγραφή ζημιών στις πληγείσες περιοχές του νησιού

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αυτοψιών και καταγραφής των ζημιών από τη Γενική Διεύθυνση...

Πρόσφατα άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ